Jeśli podejrzewamy, iż ktoś niepowołany przejął lub podejrzał nasze środki autoryzacji (login lub/i hasło) do usługi Internet Banking niezwłocznie należy zgłosić taką sytuację do placówki Banku w celu blokady lub zmiany środków autoryzacji. Można to również zrobić o każdej porze wysyłając wiadomości SMS na numer +48 661000354 o treści:
BI#identyfikator, gdzie BI to blokada identyfikatora a identyfikator to login do serwisu Internet Banking. Program zweryfikuje, czy podany identyfikator jest powiązany z numerem telefonu (w Internet Bankingu, SMS Bankingu, danych Internet Banking). W przypadku istniejącego powiązania dostęp jest blokowany i odsyłany odpowiedni komunikat do Klienta.
BI#identyfikator#PESEL, gdzie BI to blokada identyfikatora a identyfikator to login do serwisu Internet Banking. SMS blokuje dostęp z dowolnego telefonu.
Odblokowanie dostępu jest możliwe wyłącznie po kontakcie z placówką Banku.
Jeśli w trakcie obsługi rachunku bankowego przez Internet zauważą Państwo nietypowe prośby o podanie kodu do operacji należy natychmiast wylogować się i skontaktować się z nami. W takiej sytuacji Państwa komputer mógł zostać zainfekowany przez złośliwe oprogramowanie i dalsze działanie może doprowadzić do kradzieży pieniędzy.
Informujemy o kolejnym sposobie działania oszustów. Tym razem mamy do czynienia z podszyciem się przez przestępcę pod pracownika Call Center z tzw. „działu technicznego”. Dodatkowo nr telefonu, z którego dzwoni oszust, wyświetla się Klientowi jakby rzeczywiście pochodził z Call Center SGB-Banku SA.
Tego typu sposób działania sprawców jest znany. Można o nim przeczytać w internecie, np. na stronach Związku Banków Polskich (oszuści również podszywają się pod pracowników ZBP). Szczegóły TUTAJ
Kim jest dzwoniący?
Na czym mu zależy?
Oszustom zwykle zależy na tym, by okraść swoją ofiarę, a czasem nawet zawierają zobowiązania w imieniu Klienta. Ten dowiaduje się o tym dopiero, gdy dostaje wezwanie do zapłaty za kredyt, o który Klient nie wnioskował.
Co ma zrobić Klient gdy zadzwoni osoba, która podaje się za pracownika „działu technicznego” i wypytuje o poufne dane?
Ułatwienia dostępu